KUNDSERVICE

Vanliga frågor & svar


Vad har ni för köpvillkor?

För alla juridiska frågor om beställningar, vänligen se våra köpvillkor.

Är solglasögonen äkta?

Vi är auktoriserade återförsäljare av samtliga märken som vi säljer och vi beställer våra varor direkt från leverantörerna - utan mellanhänder. Vi är certifierade återförsäljare av Ray-Ban och är registrerade som auktoriserade återförsäljare på bland annat Oakleys, Chanels och Maui Jims hemsidor. Det är tack vare våra nära samarbeten med leverantörerna som vi kan erbjuda dig några av de bästa märkena till otroliga priser.

Vi har även en butik i Southend-on-Sea, England. Alla våra produkter kommer med en medföljande garanti (ett eller två år beroende på märke). Vi hjälper dig hemskt gärna med alla frågor du kan tänkas ha. Kom gärna och hälsa på oss om du har vägarna förbi!

Vad har ni för ångerrätt?

Hos oss har du 30 dagars returrätt vilket betyder att du har en hel månad på dig att bestämma dig för om du vill behålla solglasögonen eller inte. I enlighet med brittiska Distance Selling Regulations 2000 så har du 7 arbetsdagar på dig att avbryta din beställning efter att du mottagit varan. Detta räknas från dagen du mottager varan. Varan måste vara i samma skick som du mottog den och i samma skick som den skickades till dig.

Om du önskar avbeställa din beställning kan du göra det enklast via telefon på 031 308 80 40 (Öppet vardagar 10:00 - 18:00). Du kan även avbeställa via mejl till se@sunglassesshop.com. Vänligen notera att alla beställningar hanteras nästan direkt och en avbeställning kan oftast bara göras inom en halvtimme från köptillfället.

Reavaror levereras med 30 dagars returrätt.

Är betalsätten säkra?

Ja, mycket säkra. Vi använder oss av den bästa internetsäkerheten tillgänglig och dina uppgifter krypteras med den bästa SSL 256-bitars säkerhetskrypteringen från Thawte i varje skede av din beställning. Vi kan aldrig se dina kortuppgifter. Vi erbjuder enkel och trygg betalning med Klarna och PayPal. Du kan betala med faktura, kontokort, PayPal eller via banköverföring. Håll utkik efter https:// och hänglåset i sökfältet på din webbläsare. Shoppa tryggt hos oss!

Hur vet jag om en vara finns på lager?

På vår hemsida kan du alltid se om en vara finns på lager eller ej. Om en vara har tagit slut är du välkommen att kontakta oss för information om inköp.

Är mina uppgifter sekretessbelagda?

Dina uppgifter är sekretessbelagda och vi har ej tillgång till din betalinformation med undantag av ordervärdet och adressen du angivit. Vi är en del av MyOptique Group och kan informera dig om erbjudanden från våra andra märken och företag. Du kan när som helst avregistrera dig för att sluta ta emot dessa erbjudanden. Klicka här för att läsa mer om hur vi hanterar dina uppgifter.

Har ni tagit emot min retur?

Om du returnerar din vara för en återbetalning sker detta automatiskt efter att varan har kvalitetskontrollerats och återbetalningen bör vara dig tillhanda inom 7 arbetsdagar. Om du skickar tillbaka varan för ett utbyte sker även detta automatiskt. Om det blir en mellanskillnad kommer vi att kontakta dig om den nya varan är dyrare för att ta ytterligare betalt. Om ditt utbyte är billigare kommer vi återbetala dig mellanskillnaden. Har du frågor om din retur kan du kontakta oss på se@sunglassesshop.com eller på tel: 031 308 80 40 (öppet vardagar 10:00-18:00) så hjälper vi dig gärna.

Kommer ni att återbetala mig?

Javisst! Vi tar inte heller ut en avgift för att beställa in en vara till dig som är slut på lager och vi skickar alltid ut allt fraktfritt även byten. Allt vi ber dig om är att du returnerar varan till oss i samma skick som du mottog den. Beloppet skall vara dig tillhanda inom 7 arbetsdagar efter att vi har återbetalat dig för din retur.

Vilken storlek bör jag välja?

Vi har mängder av solglasögon och vilken storlek som passar dig bäst är alltid individuellt. De flesta av våra kunder passar dock i storlek Medium om det finns tre olika storlekar att välja på. Du kan ringa oss på tel: 031 308 80 40 (öppet vardagar 10:00-18:00) om du behöver hjälp med att välja rätt storlek eller vill ha förslag.

Jag vill köpa solglasögon till någon annan. Vad rekommenderar ni?

Solglasögon är alltid en omtyckt och uppskattad present som passar till alla smaker och åldrar. Hos oss får du dessutom 30 dagars öppet köp så det är enklare än någonsin att handla till någon annan utan risker. Vi hjälper dig även gärna att välja rätt båge, oavsett om det rör sig om ett par sportsolglasögon eller ett designermärke – till dig själv, eller till någon annan. Hör av dig till oss på tel: 031 308 80 40 (Öppet vardagar 10:00-18:00) eller på se@sunglassesshop.com för att prata med vår kundservice. Du kan också läsa mer om ansiktsformer på vår hemsida.

Inspekterar ni varorna innan de skickas ut?

Vi inspekterar alltid alla varor innan de skickas ut till dig. Vår personal kontrollerar glasen, gångjärnen, näskuddarna och allt annat innan bågen anses vara i perfekt skick och kan skickas ut till dig.

Var är min beställning?

Alla beställningar till Sverige skickas antingen med UPS eller Posten. Beställningar över 1000 kr skickas alltid med UPS och beställningar med ett lägre värde skickas med vanlig post. Om din beställning har skickats med UPS får du ett sändningsnummer utskickat till din e-postadress när beställningen har skickats.

Hur går jag till väga om jag tror att min vara är felaktig?

Vi strävar efter att aldrig skicka ut en felaktig vara. Alla våra varor inspekteras otroligt noggrannt innan de lämnar vårt lager. Men om du tror att det är något fel på det du handlat, vänligen kontakta oss på tel: 031 308 80 40 (öppet vardagar 10:00-18:00) eller på se@sunglassesshop.com så löser vi situationen så fort som möjligt.

Har ni en butik?

Vi har en butik här på gågatan i Leigh On Sea, Essex och du är mer än välkommen om du har vägarna förbi England. I butiken har vi ett stort utbud av märkessolglasögon men det största utbudet finns tillgängligt på vår hemsida där du kan handla förstklassiga märkessolglasögon 24 timmar om dygnet!